Action Learning

problémamegoldás + vezetésfejlesztés + team coaching

Kölcsönös visszajelzők

Zsély Anna

Megjelent a Figyelő 2010/35. számában. figyelo


Az elméletben elsajátítottak gyakorlati megvalósítását segítik az Akció Tanulócsoportok, amelyek résztvevői coaching leckét is vesznek.

 

Látszólag szőrén-szálán eltűnt egy tanácsadó cég fontos belga ügyfele – hogyan lehetne visszaszerezni? A kérdést egy Akció Tanulócsoport (AT) ülésen tette fel az érintett alkalmazott. A résztvevők addig bombázták kérdéseikkel és meglátásaikkal, míg kiderült: a belga megrendelő agresszív stílusra váltott, a tanácsadónő pedig annyira megrettent ettől, hogy egy idő után már nem hívta őket vissza. Innentől már könnyebb dolga volt a csoportnak: tanácsokat adtak, miként lehetne kezelni az ügyfelet, akit az üléseket követően munkatársuknak sikerült is visszaszereznie. A Reginald Revans által kifejlesztett Action learning nevű módszert először a negyvenes években használták angol bányászok körében, a nyolcvanas évektől pedig már multinacionális cégeknél is hódít. Magyarországon most igyekeznek elterjeszteni hívei.

CÉLRA TARTS! A szakemberek szerint az AT legfőbb érdeme, hogy betömi a szervezetfejlesztésben régóta kihívást jelentő, úgynevezett „knowing-doing szakadékot” – azaz a tanultakat hatékonyan ülteti át a gyakorlatba. A facilitátor öt-hat résztvevővel dolgozik egyszerre, akik egy-egy létező munkahelyi problémát, projektet visznek magukkal a csoportba.

Bővebben...

Ha már elég volt a tréningekből

Hajós Dániel

Megjelent a profession.hu-n.


Ha valaki dolgozik, hibázik is – mondja a népi bölcsesség, amit úgy is továbbértelmezhetünk, hogy a munka velejárója a hiba, a probléma, amire viszont – a gépezet működésének érdekében - örökké megoldásokat kell találnunk. Ez így van kicsiben és nagyban egyaránt, csak a megoldások módjában, fajtájában vannak különbségek.

A klasszikus problémamegoldó modell: „hívjunk szakértőt“

Ma, ha a gazdaság egyik szereplőjénél felmerül egy vállalati probléma, és a vezetés úgy dönt: szánnak időt, pénzt és energiát a megjavítására, akkor a leggyakoribb, hogy hívnak egy tanácsadót – mondja Horváth Tünde, a Közép-európai Gestalt Központ alapítója és vezetője, aki szerint sok vállalkozásra jellemző, hogy a probléma megoldásának felelősségét egy egy külsős szakértőre bízzák.

Bővebben...
©Közép-európai Gestalt Központ - Minden jog fenntartva.