Action Learning

problémamegoldás + vezetésfejlesztés + team coaching

Nemzetközi példák

 

toyota

Toyota

Miután a Lexus márka az USA-ban népszerűvé vált, a széles körű japán piaci bevezetés még váratott magára. Action Learning teamek fejlesztették ki az átfogó marketing stratégiákat.

Ma a Toyota az Action Learning módszernek tulajdonítja a Lexus-Japán program sikerét.

 

boeing

Boeing

A Boeing-nél az Action Learning a tehetséges vezetők fejlesztésének a legfontosabb eszköze. Action Learning teamek fejlesztettek ki stratégiai megoldásokat a Boeing globális vállalati projektjeiben felmerülő problémákra Kínában, Ausztráliában, Olaszországban, Németországban és Koreában.

Az AL csoportok annyira sikeresen működtek, hogy a vezetőség rájuk bízta a további AL projektek azonosítását, ami korábban a HR részleg kezében volt. Későbbi kutatások kimutatták, hogy mindeközben valamennyi résztvevő vezetői készségei erőteljesen fejlődtek.

 

usda-logo

Amerikai Mezőgazdasági Minisztérium

Az USA Mezőgazdasági Minisztériuma 2001-ben vezette be az első Action Learning programját. A tehetséges munkatársak számára létrehozott program azzal kezdődött, hogy a résztvevők beazonosították azt a három vezetői készséget, ami a munkájukban a legfontosabb.

Az Action Learning teamekben ezeket fejlesztették, miközben fontos minisztériumi projekteken is dolgoztak. Későbbi kutatások kimutatták, hogy minden egyes résztvevő fejlődött azokon a területeken, amelyeket kitűzött maga elé. Azóta a Minisztérium csapatépítésre és a szervezeti kultúra megváltoztatására is használja az AL módszert.

 

fairfaxcountyseal

Középiskolák Fairfax megyében

Fairfax megyében (Virginia Public School System) a Readers Digest Alapítvány támogatta az Action Learning bevezetését. Az iskolaigazgatók elsősorban iskolai problémák megoldására használták a módszert, de ezen keresztül az osztályokban is elkezdték bevezetni ezt a fajta kérdésfeltevést és a módszer csapatépítő elemeit.

Indítottak AL csoportot azoknak a munkatársaknak a számára is, akik nem tanárként dolgoztak az iskolában. Az egyik csoport az alábbi tagokból állt: egy karbantartási felügyelő, két pénzügyi asszisztens, egy ügyfélszolgálati vezető és egy adminisztrátor. Ők fejlesztették ki azt az átfogó orientációs programot, amiben azóta minden frissen felvett munkatárs részt vesz.

További, Magyarországon lezajlott Action Learning projektekről itt olvashat.

©Közép-európai Gestalt Központ - Minden jog fenntartva.